Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Nowy obieg dokumentów - profil kandydata na kierowcę (PKK)
Nowym rozwiązaniem jest zmiana systemu obiegu dokumentów związanych z ubieganiem się o prawo jazdy. Kandydaci na kierowcę – przed rozpoczęciem szkolenia - zgłaszają się do właściwego (ze względu na swoje miejsce zamieszkania) Starosty, gdzie składają wniosek o wydanie prawa jazdy i inne wymagane dokumenty (m.in. orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem).
Po pozytywnej weryfikacji dokumentów, Starosta stworzy profil kandydata na kierowcę (PKK). Teraz można udać się do wybranej szkoły nauki jazdy i rozpocząć szkolenie.
Szkoła nauki jazdy za pomocą systemu teleinformatycznego pobierze PKK, a po zakończeniu szkolenia uzupełni profil o szczegółowe dane dotyczące szkolenia. Tak zaktualizowany profil umożliwi przystąpienie do egzaminu państwowego na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Po zdanym egzaminie ośrodek egzaminowania (WORD) uzupełni profil o dane dotyczące wyniku egzaminu, a Starosta zamówi prawo jazdy u producenta.